Wednesday, July 7, 2010

我这样鼓励一位来自***的朋友

其实她是我的customer来的,有一次她和两位朋友来我的店,一位是她的同乡吧?另一位是来自印尼的,其中一位说她们是USM的学生;她们都是有穿Tudung的穆斯林女生。

گیل ناز پورحسین

说: Finally I registered in USM but I don't konw must be happy or sad

ps: 她担心自己英语不佳,读书困难,考试不及格。

我这样鼓励她,

Celine Ooi
my english also very poor, i'm also very worry about my major axam in november, because this result decide my path on the following life, i really worried about whether i can go to U or not; bt no matter how, will keep going on wit my effort, dreams & courage, U TOO!!
ALL THE BEST ^^


记得先生说过:一句适当的鼓励,对于当事人来说可能是一个左右着他的一个转泪点。


给自己的话:
干得好,Celine!以先生的指導,鼓励他人。
誠如御書所云: 「為人點火,明在我前。」
池田先生指導: 「要獲得幸福,只祈求自己幸福是不行的,要為別人的幸福祈求。」

^^

1 comment: